2009/12/16

Please speak after the tone.請在嘟聲後留言

對話
Voicemail:Hello, youve reached the voicemail of Sandra Adams. Im away from my desk at the moment, but if youd like to leave a message, Ill get back to you as soon as possible. Please speak after the tone.
語音信箱:您好,這裡是珊卓拉.亞當斯的語音信箱。我目前不在座位上,如果您留言,我會盡快與您聯絡。請在嘟聲後留言。
Richard:Hello, Ms. Adams. This is Richard Norman from Norton Electronics. Im calling to let you know that Im still waiting for you to fax me the information I requested. Could you do that as soon as possible? Its very urgent. Thank you.
理查:妳好,亞當斯女士。我是諾頓電子公司的理查.諾曼。我打電話是要通知妳我還在等妳傳真我要的資料給我。妳可以盡快處理這件事嗎?這件事很急。謝謝妳。

本篇關鍵句

◎Please speak after the tone.請在嘟聲後留言。
進入語音信箱時,一般到最後都會聽到本關鍵句。此外,下列句子亦是常聽到的說法:
.Please leave a message after the tone.請在嘟聲後留言。

關鍵字彙與片語

◎voicemail n. 語音信箱
.a voicemail message 語音信箱留言
◎be away from……離開……
例:Ill be away from home for two weeks. Can you take care of my cat?(我將會離家2個星期。你可以照顧我的貓嗎?)
◎tone n.(電話等發出的)電子聲音信號╱語調╱音調
.in a/an...tone 以……的語氣╱口吻
例:From Amys tone, I knew she was angry with me.(我從艾美的語調知道她對我很生氣。)
◎request vt. & n. 請求╱要求
.request sb to V 請某人從事……
例:Headquarters requested us to send them the quarterly report by July 1.(總公司要我們於7月1日前把季報告寄給他們。)
◎urgent a. 緊急的

No comments: