2009/12/31

I'd like to make an appointment with Dr. Smith as soon as possible.我想預約史密斯醫師的門診,愈快愈好

對話
Gina:Hello, Dr. Keller's Clinic. What can I do for you?
吉娜:凱勒醫師診所,您好。有什麼需要我為您服務的嗎?

rene:Hello, I'd like to make an appointment with Dr. Smith as soon as possible.
艾琳:妳好,我想預約史密斯醫師的門診,愈快愈好。
Gina:Well, the next opening available is at 2:00 p.m. the day after tomorrow. If it's urgent, you can make an emergency appointment for tonight, but we cannot guarantee that you'll see Dr. Smith in that case.
吉娜:嗯,下一個可以預約的時段是後天下午兩點。如果狀況緊急,你可以掛今晚的急診。但那樣的話,我們沒辦法保證是由史密斯醫師看診。
Irene:It's alright. I can wait till the day after tomorrow.
艾琳:沒關係。我可以等到後天。
Gina:OK. Thank you for calling. Goodbye.
吉娜:好的。謝謝您來電。再見。
Irene:Goodbye.
艾琳:再見。

本篇關鍵句

◎I'd like to make an appointment with Dr. Smith as soon as possible.
我想預約史密斯醫師的門診,愈快愈好。
補充幾句相關句型:
Our clinic hours are+from+時間+to+時間.我們門診時間為……(時間)到……(時間)。
This is my first consultation.
(這是我的初診。)

關鍵字彙與片語

◎as soon as possible儘快
=as soon as one can
例:Once you have made your decision, please let me know it as soon as possible.(一旦你做了決定,請馬上告訴我。)
◎emergency n. 緊急情況
例:Press the intercom button in case of an emergency.(遇到緊急情況,按下對講機通話鍵。)
◎guarantee vt. 保證╱擔保
guarantee+that 子句保證……
guarantee sb sth向某人保證某事
◎In that case, S+V 那樣的話,……

No comments: