2009/12/04

I'm having trouble understanding the manual.我看不太懂操作手冊

對話
Jim:Good afternoon, Phil's Electronics, Customer Services, Jim speaking.
吉姆:午安,菲爾電子公司客服部,您好,我是吉姆。
Anna:Hello, I recently bought a digital camera from your store, and I'm having trouble with some of the functions. Could you help me?
安娜:你好,我最近在你們店裡買了一台數位相機,有一些我搞不懂。你可以協助我嗎?
Jim:Sure, what seems to be the problem?
吉姆:當然,請問是什麼問題呢?
Anna:I can't seem to switch the flash off, and I'm having trouble understanding the manual. Can you help me?
安娜:我似乎沒辦法把閃光燈關掉,我也看不太懂操作手冊。你可以協助我嗎?
Jim:Alright, let me just talk you through it.
吉姆:好的,讓我來幫您解說。
Anna:That would be a big help.
安娜:那真是幫了我個大忙。

本篇關鍵句

◎I'm having trouble understanding the manual.
我看不太懂操作手冊。
當我們要說「做……有困難」或「對……有問題」時,可使用下列句型表達:
.have trouble(in)+ V-ing / with sth
做……有困難,對……有問題
*實際用本句構時,in一律省略。
例:I have trouble reading Jack's handwriting. Can you help me?
=I have trouble with Jack's handwriting. Can you help me?
(傑克的筆跡我看不懂。你可以協助我嗎?)

關鍵字彙與片語

◎recently adv. 最近
例:I have received a postcard from Doris from Bangkok recently.(我最近收到朵莉絲從曼谷寄來的明信片。)
◎function n. 功能
例:The functions of the nose are to breathe and to smell.(鼻子的功能就是呼吸和聞東西。)
◎manual n.操作手冊 & a.手動的
例:I just bought a digital camera with both automatic and manual functions.(我剛買了一台兼具自動和手動功能的數位相機。)

No comments: