2009/12/26

I’m losing the signal.我電話收不到訊號了。

對話
Rick:Hello, can I speak to Ms. Rita Allen, please?
瑞克:妳好,可以請麗塔?艾倫小姐聽電話嗎?
Rita:Yes, this is she speaking.
麗塔:是,我就是。
Rick:I’m calling from JCT Electric Company. Ms. Allen, you haven’t paid your electric bill for the last two months.
瑞克:我這裡是JCT電力公司。艾倫小姐,妳前兩個月的電費都還沒繳。
Rita:Really? I wasn’t aware of that. There must be a mix-up at the bank.
麗塔:真的嗎?我不知道。一定是銀行弄錯了。
Rick:Unless you do so by next week, I’m afraid we’re going to cut off your power supply.
瑞克:除非妳在下星期前繳費,否則貴府恐怕就會被斷電。
Rita:I’m sorry, but I can’t hear you now. I’m losing the signal. Goodbye!
麗塔:對不起,我聽不見你說的話。我電話收不到訊號了。再見!

本篇關鍵句

●I’m losing the signal. 我電話收不到訊號了。
講手機時,有時訊號會突然變弱而聽不清楚對方說的話,這時可用上列關鍵句。此外還可以說:
例:I’m sorry. I’m losing you.(對不起,我聽不見你講話了。)
例:The signal is getting weaker.(手機訊號越來越弱了。)

關鍵字彙與片語

●electric a.電的;用電的
electricity n.電
an electric bill 電費帳單
●mix-up n.(引起混亂的)錯誤
例:Ted was very angry at the airline about the mix-up with his reservation.(泰德很生氣航空公司將他的訂位弄混了。)
●aware a.知道的
be aware of... 知道……
●cut off...╱cut...off 切斷……(水、電等)
例:While I was talking with Sarah on my cell phone, the call was cut off all of a sudden.(我和莎拉正在講手機時,電話突然被切斷了。)
●power supply 電力供應

No comments: