2009/12/13

Could you speak up a bit?

妳可以說大聲一點嗎?

對話
Luke:Hello, Kelly? It’s Luke here. I’m on my way home now. What did you want me to pick up from the grocery store?
路克:嗨,凱莉嗎?我是路克。我現在在回家的路上。妳要我去雜貨店買什麽?
Kelly:Can you get me three onions, five apples, some mushrooms, and five packs of spaghetti?
凱莉:你可以幫我買3顆洋蔥、5顆蘋果、一些磨菇和5包義大利麵條嗎?
Luke:Could you speak up a bit? It’s very noisy here.
路克:妳可以說大聲一點嗎?這裡很吵。
Kelly:Didn’t I give you a shopping list earlier?
凱莉:我之前不是給你一張購物清單了嗎?
Luke:That’s right. I totally forgot about that. I’ll just get it from my bag.
路克:沒錯。我全忘了。我來從包包裡拿出來看。

本篇關鍵句

◎Could you speak up a bit?
妳可以說大聲一點嗎?
若想要求對方說大聲一點,可用speak up,或用下列各句:
例:Can you speak up a little? I can barely hear what you’re saying.(你可以大聲一點嗎?我幾乎聽不到你講的話。)
例:You’ll have to speak louder. I can’t hear you.(你得說大聲一點。我聽不見你講話。)

關鍵字彙與片語

◎speak up 說大聲點
例:Please speak up. We can’t hear you clearly from the back of the classroom.(請說大聲點。我們在教室後面聽不太清楚你說的話。)
◎pick up sth / pick sth up 購買某物(= buy sth)
例:Can you pick up some milk on your way home?(你回家的路上可以買些牛奶嗎?)
◎a grocery store 食品雜貨店
.grocery n.食品雜貨(常用複數)
例:Don’t forget to buy some groceries for me.(別忘了幫我買一些食品雜貨。)
◎pack n.小紙包,一包

No comments: