2009/12/05

If you could just give me a couple of details about your order, I’ll look into it right away.

如果您能告訴我一些關於定單的細節,我會立刻調查。

Ryan:Good morning, Top Fashion, Customer Services, Ryan speaking. How may I help you?
萊恩:早安,這裡是客服部,我是萊恩。我能如何為您效勞?
Mandy:Hello, I'm calling about an order I placed online for a skirt last Monday. It said on your website that it would be delivered within a week, but I haven't received it yet.
曼蒂:您好,我來電是要詢問上星期一在買的那件裙子。貴公司網站上表示貨品將於一周內送達,但我還沒收到。
Ryan:If you could just give me a couple of details about your order, I'll look into it right away. First of all, do you have the order number?
萊恩:如果您能告訴我一些關於定單的細節,我會立刻調查。首先,您有定單編號嗎?
Mandy:Yes, it's J87790.
曼蒂:有的,編號是J87790。
Ryan:Let me just type that into the system. Please bear with me for a moment.
萊恩:讓我把號碼輸入系統。請稍候,多多包涵。
Mandy:Sure, no problem.
曼蒂:當然,沒問題。

本篇關鍵句

◎If you could just give me a couple of details about your order, I’ll look into it right away.
如果您能告訴我一些關於定單的細節,我會立刻調查。
客服常需回覆問題,需要先了解更多細節,還有其他說法:
例:I would be glad to help you with that. But first, I need a few details from you.(我很樂意幫您處理。但首先,我需要您告訴我一些細節。)

關鍵字彙與片語

◎deliver vt. 遞送
例:The goods will be delivered to you within 48 hours.(貨物 48 小時內會送到您府上。)
◎look into……調查……
◎first of all首先

No comments: