2009/12/08

Could you check if David’s extension is 3055 for me?

妳可以幫我查查大衛的分機是不是3055嗎?

對話
Daisy:Hello, is this Rachel? It’s Daisy from Research and Development. I’m trying to reach David from Finance, but someone else keeps answering the phone.
黛西:妳好,是瑞秋嗎?我是研發部的黛西。我要找財務部的大衛,但是一直都是別人在接電話。
Rachel:We’ve recently updated the list of staff phone extensions. Didn’t you receive a copy of the list?
瑞秋:噢,我們最近更新了員工的分機號碼表。妳收到這張表的複本嗎?
Daisy:I must have misplaced it. Could you check if David’s extension is 3055 for me?
黛西:我一定是把它放到什麼地方去了。妳可以幫我查查大衛的分機是不是3055嗎?
Rachel:OK, hold on a second. No, his extension is now 5098. Do you want me to send you another copy of the updated list?
瑞秋:好,等一下。不,他的分機現在是5098。要我再寄一份更新後的分機表給妳嗎?
Daisy:Yes, please. Thanks a lot.
黛西:好的,麻煩妳。非常感謝。

本篇關鍵句

●Can you check for me if David’s extension is 3055? 妳可以幫我查查大衛的分機是不是3055嗎?
若要請對方幫你查詢資訊,你可以用下列句型:
例:Can you check (for me) if…  你可以幫我查查看……嗎?
= Can you help me check if…

關鍵字彙與片語

●Research and Development 研發部(常縮寫為R&D)
research n. 研究(不可數)
例:We conducted a series of market research on how people feel about the new product.(我們針對大眾對新的產品反應進行了一連串市調。)
●finance n.財務
●update vt.更新
updated a.更新過的
例:The software we are using now is outdated. We should update it soon.(我們目前正在使用的軟體已經過時了。我們應儘早更新它。)

No comments: