2009/12/29

I want to invite you and your team out for a business lunch.我想邀請你和你的工作團隊共進商業午餐

對話
Tom:Hello, can I speak to Henry, please? This is Tom.
湯姆:你好,我是湯姆,請問亨利在嗎?
Henry:Yes, speaking. What can I do for you, Tom?
亨利:我就是。湯姆,我能為你做些什麼?
Tom:I want to invite you and your team out for a business lunch. I thought it'd be a good chance for us to get to know each other better since we're going to be working together soon.
湯姆:我想邀請你和你的工作團隊共進商業午餐。我認為這會是讓我們更了解彼此的好機會,因為我們很快就要共事了。
Henry:Sure, that's a great idea. Do you have a time and place in mind?
亨利:當然好啊,這個主意很棒。時間和地點你有什想法嗎?
Tom:How about 1:00 p.m. next Friday at Joys Cafe?
湯姆:下星期五下午1點在喬伊咖啡店如何?
Henry:That sounds good. I'll let the rest of the team know.
亨利:那聽起來不錯。我會告知其他組員。

本篇關鍵句

●I want to invite you and your team out for a business lunch. 我想邀請你和你的工作團隊共進商業午餐。
想邀他人外出做某件事,除了用invite,我們在電影中也常聽到一些口語用法,如:be up for sth(願意參與某活動)或come along(一同前往):
例:We're going to the Chinese restaurant around the corner. Are you up for it?(我們要去附近那家中國餐館。你要參加嗎?)

關鍵字彙與片語句

●invite   vt.邀請
●have...in mind  心中有……想法;心裡想到……
例:It was a nice apartment, but it was'nt what we had in mind.(那是棟不錯的公寓,但卻不是我們心裡想要的那種。)
●How about + N/V-ing?  ……如何?

No comments: