2009/12/06

Could you repeat that, please?

麻煩妳再說一遍好嗎?

對話

Amy:Hello, Laura?It's Amy here. Did you call me earlier?
艾咪:喂,蘿拉嗎?我是艾咪。妳剛才有打電話給我嗎?
Laura:Oh, hello, Amy. Yes, I wanted to ask you for the address of that Indian restaurant we went to last week. I told my friend about it and he really wants to try it out.
蘿拉:哦,嗨,艾咪。有,我想問妳上星期我們去的那家的地址。我跟我的朋友提了一下,他很想去吃看看。
Amy:Yes, it's at the bottom of Goodridge Avenue, just two blocks away from the Newton Street subway station.
艾咪:好,餐廳就在古瑞奇街尾,距離紐頓街地鐵站只有兩個街區。
Laura:I'm sorry, but I didn't quite catch that. The reception's really terrible here. Could you repeat that, please?
蘿拉:對不起,我沒聽清楚。這裡收訊很差。麻煩妳再說一遍好嗎?
Amy:Yes, I said it's on Goodridge Avenue.
艾咪:好,我說餐廳在古瑞奇街上。
Laura:I’m going to call you back. I can't hear a word you're saying.
蘿拉:我再撥給妳。我完全聽不到妳在說什麼。

本篇關鍵句

◎Could you repeat that, please?
麻煩妳再說一遍好嗎?
當你講電話聽不清楚對方講的內容,你可以請對方再重複一次,這時你可以這麼說:
例:Could you say that again?(你可以再說一遍嗎?)
例:(May) I beg your pardon?I didn't hear you very clearly.(可以請你再說一遍嗎?我剛沒聽清楚你說的話。)
若是問姓氏、地址等要請對方拼出來時,可以說:
例:Could you spell that out for me?(你可以拼出來給我聽嗎?)

關鍵字彙與片語

◎try……out / try out……
試用……;試驗……
例:Would you like to try out our latest model?(你要不要試試我們的型號?)
◎reception n. 收訊;接收效果
例:Cell phone reception is very poor in this mountain village.(在這個山區村落裡手機訊號很差。)

No comments: