2009/12/30

I was wondering if I could reschedule my appointment for Friday afternoon.我想知道是否能將預約改到星期五下午。

對話
Hannah:Kay's Beauty Salon, Hannah speaking. How may I help you?
漢娜:凱伊美容院您好,我是漢娜。有什麼我能為您服務的嗎?

Nadia:Hello, I originally had an appointment for a facial tomorrow at 3:00 p.m., but I was wondering if I could reschedule my appointment for Friday afternoon.
娜迪亞:妳好,我原本預約明天下午3點做臉,但我想知道是否能將預約改到星期五下午。
Hannah:We have a slot available at 2:00 p.m. on Friday. Would that be OK?
漢娜:我們星期五下午兩點有個空檔。那時候可以嗎?
Nadia:Do you have anything a little later?
娜迪亞:還有沒有再晚一點的?
Hannah:The only other slot available on Friday is at 4:00 p.m.
漢娜:星期五下午唯一剩下的空檔是4點。
Nadia:That would be great. I'll take that slot.
娜迪亞:那太好了,我要那個時段。

本篇關鍵句

◎I was wondering if I could reschedule my appointment for Friday afternoon.
我想知道是否能將預約改到星期五下午。
當你已約好門診、約會,而需要改時間時,就可以用這個句型:
reschedule one's / the appointment for + 時間
將(某人的)預約改到……(時間)
例:Can I reschedule my appointment for Saturday morning?(我可以將預約改到星期六早上嗎?)

關鍵字彙與片語

◎originally adv. 原本地,原來地
例:The newlyweds originally planned to travel abroad for their honeymoon, but the bride got sick and they didn't go.(那對新婚夫婦原本要出國度蜜月,但新娘生病了,所以沒去成。)
◎appointment   n.約會;預約
make an appointment with sb for + 時間與某人約定在某時見面
◎facial   n.做臉
◎slot   n.空檔;時段

No comments: