2009/12/23

I got disconnected.電話斷線了

對話
Jack:Hello, Ryan residence.
傑克:這裡是萊恩家,你好。
Kelly:Hello, could I speak to Ian please?I was speaking to him just a moment ago, but I got disconnected.
凱莉:你好,請問我可以和伊恩說話嗎?我剛剛跟他通電話,但是電話斷線了。
Jack:Oh, really?Let me just get him for you.
傑克:喔,是嗎?我去幫妳叫他。
Ian:Hello, Kelly. I'm sorry about that. What were you saying?
伊恩:喂,凱莉。對不起電話斷線了。妳之前說什麼?
Kelly:I was wondering if you were free to go out this weekend.
凱莉:我想知道這個周末你有空出來嗎。
Ian:Oh no, the connections really bad. I'll call you later, OK?
伊恩:喔,真糟糕,通話情況真得很糟。我晚點打給妳,好嗎?

本篇關鍵句

◎I got disconnected. 電話斷線了。
disconnect除了可指電話被切斷,也可指網路斷線。當電話突然斷線時還可這麼說:
.I / My call suddenly got disconnected.=I / My call suddenly got cut off.(我的電話突然斷線了。)
.We just got cut off. Sorry about that.(電話剛才斷線了,不好意思。)
.網路斷線則可說:The Internet was disconnected.(網路斷線了。)

關鍵字彙與片語

◎a moment ago不久前
◎disconnect vt.切斷(電話╱電源等)
.connect vt. 使(電話)接通
例:Our Internet has'nt been connected yet.(我們的網路還沒接通。)
.connect A with B把A的電話轉接給B
例:Please connect me with Mr. Brown in the Marketing Department.(請幫我轉給行銷部的布朗先生。)
◎connection n.(電話╱線路的)連接╱通話

No comments: