2010/01/13

My kitchen sink is completely clogged up. 我廚房的水槽完全塞住了

對話
Paul:JHN plumbing, Paul speaking. How can I help you?
保羅:JHN水電行,您好,我是保羅。請問有什麼需要幫忙的嗎?

Laura:Hello, my kitchen sink is completely clogged up. I’ve tried everything, but nothing works.
蘿拉:你好,我廚房的水槽完全塞住了。我什麼方法都試過了,但都沒有用。
Paul:No problem. I can send someone to take a look at it right away. Can I have your address?
保羅:沒問題。我馬上就派人過去看看。請給我您的住址好嗎?
Laura:It’s 54 Crescent Drive.
蘿拉:住址是新月路 54 號。
Paul:OK, someone will be there within half an hour.
保羅:好的,半個小時內就會有人過去。
Laura:Thank you very much.
蘿拉:真是太感謝你了。

本篇關鍵句

◎My kitchen sink is completely clogged up. 我廚房的水槽完全塞住了。
家裡有水電方面的修繕問題需要打電話請人來處理時,以下為幾句實用的例句:
例:My toilet is plugged up.(我的馬桶堵住了。)
* plug vt. 堵塞
例:Can you send someone to fix my burst pipe?(你可以派人來幫我修破掉的水管嗎?)
例:There is a leak in this water pipe.(水管會漏水。)
* leak n. 漏水

關鍵字彙與片語

◎plumbing n. 水電(工程)
plumbern. 水電工
◎sink n.(廚房、浴室等)洗手槽
◎clog vt. 堵塞
例:The pipes must be clogged. The sink won't drain the dirty water.(水管一定是堵住了,水槽無法將污水排掉。)
◎crescent n. 弦月,新月
◎within half an hour 在半小時之內
within + 一段時間
在……(一段時間)內
例:I need to go to the grocery store to get some milk. I’ll be back within 20 minutes.(我得去雜貨店買些牛奶。20分鐘內會回來。)

No comments: