2010/01/07

Can you tell me what kind of cars you have for rent? 可以請你告訴我你們有哪些出租的車種嗎?

對話
Charlie:Can you tell me what kind of cars you have for rent?
查理:可以請你告訴我你們有哪些出租的車種嗎?
Richard:Our rental fleet includes economy, compact, mid-size, standard, full-size, and luxury cars.
李察:我們出租車的車種包括經濟型轎車、小型車、中型車、標準型轎車、大型車及豪華型轎車。
Charlie:I think a standard car will do. How much would it cost to rent a standard car for four days?
查理:我想標準型就可以了。標準型轎車租4天要多少?
Richard:It would cost $120. Would you like to reserve a car?
李察:120美元。您要預約嗎?
Charlie:Yes, please.
查理:好,麻煩你。
Richard:The car will be ready at 10:00 a.m. tomorrow, and you will need to sign the rental agreement when you pick up the car.
李察:車子會在明天上午10點鐘準備好,您來取車時必需簽出租契約書。

本篇關鍵句

◎Can you tell me what kind of cars you have for rent?可以請你告訴我你們有哪些出租的車種嗎?
當要租車時,可以用以上關鍵句詢問有哪些車種可供選擇,此外,也可以詢問有哪些車種符合你的需求:
.I need a car for a group of five adults. What kind of car would you suggest?
(我需要5個大人乘坐的車子。你會建議哪一種車子?)

關鍵字彙與片語

◎include vt.包含,包括
例:Does the price include tax?
(這個價錢有含稅嗎?)
◎compact a.小型的,輕巧的
.a compact disc 雷射唱片(即CD)
◎luxury a.豪華的& n.奢華(不可數);奢侈品(可數)
例:I can’t believe David can afford to buy a luxury car.
(我不敢相信大衛買得起豪華轎車。)

No comments: