2010/01/15

I can’t seem to connect to the Internet. 我似乎無法連上網

對話
Natalie:Hello, TOL Technical Department. How may I help you?
娜塔莉:TOL技術部,您好。我可以幫您什麽忙嗎?
Lisa:Hello, I can’t seem to connect to the Internet.
莉莎:妳好,我似乎無法連上網。
Natalie:Can I have the name and phone number that your account is registered under?
娜塔莉:可以給我您帳號登記的姓名和電話號碼嗎?
Lisa:It’s Ms. Lisa Acton and the number is 5555-6778.
莉莎:登記的是莉莎.阿克頓女士,號碼為 5555-6778。
Natalie:Can you tell me how many lights are flashing on your modem?
娜塔莉:您可否告訴我現在數據機上有幾顆燈在閃?
Lisa:Only the red light on the very left is flashing.
莉莎:只有最左邊的那顆紅燈在閃。

本篇關鍵句

◎I can’t seem to connect to the Internet. 我似乎無法連上網。
也可以用以下說法:
.The computer virus kept me from logging on to the Internet.
(電腦病毒使我無法登入網路。)
電腦常見問題說法列舉如下:
.My computer seems to have crashed.
(我的電腦似乎當機了。)

關鍵字彙與片語

◎connect vi. & vt.(使)連接
.connect (A) to B 使(A)連接上 B
例:Would you please help me connect the printer to the computer?(可以請你幫我將印表機接上電腦嗎?)
◎account n.帳號;(銀行)帳戶
.例:My email account was hacked yesterday.(昨天我的電子郵件帳戶被入侵了。)
.hack vt.(非法)入侵(電腦系統)
◎register vt. & vi.登記,註冊
.例:I registered the car in my wife’s name.(我這輛車登記在我老婆名下。)

No comments: