2010/01/29

I'm out of towels. 我的房間沒有毛巾了

對話
Alan:Hello, Front Desk. What can I do for you?
亞倫:櫃檯,您好。請問需要什麼服務嗎?
Brenda:I’m calling from room 132. I’m out of towels.
布蘭達:我從132號房打來的。我的房間沒有毛巾了。
Alan:The house cleaning staff usually replaces your used towels with fresh ones during the morning rounds. Did you not get them?
亞倫:飯店清掃人員通常會在早上巡迴打掃時把用過的毛巾收走,然後換上乾淨的。您沒有拿到嗎?
Brenda:As a matter of fact, no.
布蘭達:老實說,我沒有拿到。
Alan:Perhaps they haven’t gotten to your floor yet. Let me see what I can do for you.
亞倫:或許他們還沒打掃到您那一層樓。讓我來看看如何幫您處理。
Brenda:Thank you.
布蘭達:謝謝你。

本篇關鍵句

◎I’m out of towels.
我的房間沒有毛巾了。
飯店房間一般都會備有基本的盥洗用具,另外有些用具像吹風機等可能要特別詢問才有,或清潔人員偶爾可能會少放一條毛巾等。遇到這些情況可能會用到下列例句:
Can I have two extra towels?(我可以多要2條浴巾嗎?)
Can I borrow your hairdryer?(我可以借用你們的吹風機嗎?)

關鍵字彙與片語

◎be out of sth 沒有某物;某物用完
例:We are out of milk. Can you get some on your way home?(我們牛奶喝完了。你可以在回家途中買一些回來嗎?)
◎fresh a.乾淨的;新鮮的
例:Do you want to take a walk outside and get some fresh air?(你要不要出去走走呼吸新鮮空氣?)
◎round n.例行要做的事
◎as a matter of fact 事實上
◎floor n.樓層;地板
例:The menswear department is on the fourth floor.(男裝部在4樓。)

No comments: