2010/01/12

I’ll pick it up tomorrow night. 我明晚會過去拿

Janet:Can I speak to Ms. Sarah Johnson, please?
珍娜:請問莎拉?強森女士在嗎?
Sarah:Yes, speaking.
莎拉:我就是。

Janet:I'm calling from Nortons Bookstore to let you know that the book you ordered last week has arrived.
珍娜:這裡是諾頓書店,我打來是要通知您,您上周訂的書已經到了。
Sarah:Oh, that's wonderful! I've been looking forward to reading that for so long. When can I pick it up?
莎拉:喔,那真是太好了!我期待讀那本書很久了。我何時可以去拿?
Janet:We have it ready for you at the counter, so you can pick it up anytime.
珍娜:我們已經放在櫃檯等您來領取。您隨時可以過來拿。
Sarah:OK. I'll pick it up tomorrow night.
莎拉:好的。我明晚會過去拿。

本篇關鍵句

◎I'll pick it up tomorrow night. 我明晚會過去拿。
有人打電話通知訂貨已到達時,除了親自領取,也可請服務員將貨寄送到家。
例:I'll pick it up at 10:00 a.m. tomorrow.
=I'll get it at 10:00 a.m. tomorrow.(我明天早上10點過去拿。)
例:Please mail it to me.(請把它郵寄給我。)
若要寄貨,回答付款方式例句:
例:I would like to pay in cash when the goods arrives / comes in.(我想要貨到付款。)
例:I would like to pay in advance with my credit card.(我想先用信用卡結帳。)

關鍵字彙與片語

◎pick sth up / pick up sth 取回某物;買某物
例:Can you pick up some milk from the grocery store on your way home?(你回家時可以順便去雜貨店買些牛奶嗎?)
◎look forward to + N/V-ing 期待做……
例:I'm looking forward to meeting you in person next Monday.(我很期待下周一當面見到您本人。)
◎ready a.準備好的

No comments: