2010/01/08

I'd like to schedule a taxi to the airport for 5:30 p.m., please. 我要安排計程車在5點半去機場,麻煩妳。

對話
Erica:Henrys Taxi Service, Erica speaking.
愛芮卡:亨利計程車服務中心您好,我是愛芮卡。
Tina:I'd like to schedule a taxi to the airport for 5:30 p.m., please.
蒂娜:我要安排計程車在下午5點半去機場,麻煩妳。
Erica:Can I have your address, please?
愛芮卡:請問您的住址是?
Tina:Yes, it's 67 Riverdale Drive.
蒂娜:好的,住址是里佛岱爾大道67號。
Erica:Can you leave a contact number, please?
愛芮卡:可以留您的聯絡電話嗎?
Tina:Yes, you can reach me on my cell phone at 077-653-389.
蒂娜:好的。妳可以撥我的手機077-653-389和我聯絡。

本篇關鍵句

◎I'd like to schedule a taxi to the airport for 5:30 p.m., please.我要安排計程車在下午5點半去機場,麻煩妳。
要打電話叫計程車時,務必清楚說明目前所在地址及出發時間。以下為幾句實用句型:
.I'd like a taxi from + 地址/地點 + to + 地址/地點 我要叫一部計程車從……去……
.I'd like a taxi in + 一段時間.  我若干時間後需要一輛計程車

關鍵字彙與片語

◎taxi n.計程車
.hail a taxi  招計程車
例:It's really hard to hail a taxi during rush hour.
(交通尖峰時間要攔輛計程車實在不容易。)
◎address n.住址,地址& vt.向……致詞/演說
.an email address電子郵件地址
例:The president will address the country live on TV.
(總統將在電視上對全國發表現場演說。)
◎contact vt.聯絡
.keep in contact with sb  與某人保持聯絡
例:Diane still keeps in contact with her college classmates.
(黛安還跟她的大學同班同學保持聯繫。)

No comments: