2010/01/31

I’d like to order an extra large chicken and mushroom pizza with extra toppings.我想要點一個特大號雞肉磨菇比薩,配料加量

對話

Maggie:Pizza World, Maggie speaking. What can I do for you?
瑪姬:比薩世界,我是瑪姬。需要什麼我為您服務的嗎?
Helen:I’d like to order an extra large chicken and mushroom pizza with extra toppings.
海倫:我想要點一個特大號雞肉磨菇比薩,配料加量。
Maggie:Would you like to order anything else? You can get chicken wings at half price when you order an extra large pizza.
瑪姬:您還需要別的嗎?點特大號比薩可用半價加點雞翅。
Helen:Sure. I will take six chicken wings and also some potato wedges and garlic bread.
海倫:好啊。那我要點6隻雞翅、炸脆薯條和大蒜麵包。
Maggie:That will be $530 in total. What's your address?
瑪姬:總共是530元。請問您的住址是?

本篇關鍵句

◎I’d like to order an extra large chicken and mushroom pizza with extra toppings.
我想要點一個特大號雞肉磨菇比薩,配料加量。
點比薩時除了可以選擇比薩口味,也可以選擇你喜歡的餅皮,配料,配菜等等。以下為一些實用的字彙及句型:
.a pepperoni / Hawaiian / seafood / vegetarian pizza
義式香腸/夏威夷/海鮮/素食比薩
.a chicken wing 雞翅
.garlic bread 大蒜麵包
.potato wedges 炸脆薯條
◎I’d like + 配料 + on my pizza.我比薩的配料要……
例:Sandy:What kind of toppings would you like on your pizza?(珊蒂:您的比薩想搭什麼配料?)
Tom:I’d like sausage, onions, and double cheese on my pizza.(湯姆:我比薩的配料要香腸、洋蔥和雙層起司。)

關鍵字彙與片語

◎extra a.額外的;外加的
例:Johnny asked his teacher to give him an extra 10 minutes to finish the test.(強尼請老師再給他10分鐘寫完考卷。)
◎mushroom n.磨菇

No comments: