2010/01/11

I am interested in the holiday package to Italy in your brochure.我對妳們旅遊手冊中的義大利度假套裝行程有興趣

對話

Abby:Hello, Go Go Travel, Abby speaking.
艾比:上上旅行社,您好,我是艾比。
Neil:Hello, I am interested in the holiday package to Italy in your brochure, and I was wondering if you could give me a little more information about it.
尼爾:妳好,我對妳們旅遊手冊中的義大利度假套裝行程有興趣,我想知道妳是否能多提供我一些資訊。
Abby:No problem, sir. What can I help you with?
艾比:沒問題,先生。我能幫您什麼忙?
Neil:In the brochure, the package is for four nights. What's the price if we want to stay an extra two nights?
尼爾:手冊中的套裝行程是4個晚上。如果我們多住兩晚價格怎麼算?
Abby:It is an additional $80 per person for each extra night that you stay. Would you like to make a reservation?
艾比:每多住一晚每人加收80美元。您要預訂嗎?
Neil:Well, thanks for the information. I have to think about it.
尼爾:這樣啊,謝謝妳的資訊。我要考慮一下。

本篇關鍵句

◎I am interested in the holiday package to Italy in your brochure.
我對妳們旅遊手冊中的義大利度假套裝行程有興趣。
若要表達你對某項商品或服務有興趣,可以用以下這個句型:
.I am interested in…我對……感興趣
例:I’m interested in your product. (我對你們的產品有興趣。)

關鍵字彙與片語

◎package n.套裝(商品、服務等)
例:Many travel agencies offer special vacation packages in the summer.(許多旅行社在夏季會推出特別的假期套裝行程。)
◎extra a.額外的
.an extra+數字  額外的……
=an additional+數字

No comments: