2010/01/03

I'd like to rent a car for four days starting from 10:00 a.m. tomorrow, please.麻煩你,我想要租4天車,從明天上午10點開始。

對話
Richard:Rogers Car Rental, Richard speaking. How may I help you?
李察:羅傑租車公司您好,我是理查。請問您需要什麼服務嗎?
Charlie:Hello, I'd like to rent a car for four days starting from 10:00 a.m. tomorrow, please. I would like to know where I can pick up a car.
查理:你好,麻煩你,我想要租4天車,從明天上午10點開始。我想知道我可以到哪兒取車。
Richard:Where are you staying, sir?
李察:先生,請問您下榻的地方在哪兒?
Charlie:I'm currently staying at the Chilton Hotel on East Chestnut Street in downtown Denver.
查理:我目前住在丹佛市中心東栗街上的契爾頓飯店。
Richard:The nearest pick-up point is at the Denver Airport, which is just about a half-hour subway ride from the Chilton Hotel.
李察:最近的取車地點在丹佛機場,從契爾頓飯店過去搭地鐵約半小時。

本篇關鍵句

◎I'd like to rent a car for four days starting from 10:00 a.m. tomorrow, please.
麻煩你,我想要租4天車,從明天上午10點開始。
租車時,首先要提供的資訊就是從何時開始租及租期,這時可用以下句型:
.rent a car for + 一段時間 + from + 某時租車若干時間,自……開始租
例:I would like to rent a car for one week from 12:00 p.m. on January 10.
(我想租車一個星期,自1月10日中午12點開始。)
◎rental n.出租;租金 & a.出租的
例:How much did it cost for your car rental when you went to Kenting?(你去墾丁租車花了多少錢?)
◎pick up sth取某物
例:We will send you a text message once your photos are ready to be picked up.(你的照片洗好時,我們會傳簡訊通知你來領取。)
◎currently adv. 目前
◎downtown adv. 市中心
例:I have to go downtown to do some shopping this afternoon.(今天下午我得去市區一趟買點東西。)

No comments: