2010/01/02

I’m just calling to confirm my flight for next Saturday.我打來確認我下周六的班機

對話
Nina:Hello, TWN Air, Nina speaking. How may I help you?
妮娜:台灣航空,您好,我是妮娜。請問需要什麼服務嗎?
Anna:Hello, I’m just calling to confirm my flight for next Saturday.
安娜:妳好,我打來確認我下周六的班機。
Nina:No problem, ma'am. Can I have your reservation number?
妮娜:沒問題,女士。可以給我您的訂位號碼嗎?
Anna:Yes, it’s JK23PO.
安娜:好的,號碼是 JK23PO。
Nina:OK, your seat is confirmed. Please remember to check in two hours before the departure time. If you check in online, please make sure you are at your boarding gate on time.
妮娜:好了,您的座位已確認。請記得在起飛前兩小時辦理登機手續。若您是上網辦理登機的話,請務必準時抵達登機門。
Anna:OK, thank you.
安娜:好的,謝謝妳。

本篇關鍵句

●I’m calling to confirm my flight for + 時間
我打來確認我某時間的班次。
confirm one’s flight 意指「確認某人的班機」。一般來說,我們在預定飛行日的 24 小時前要向航空公司確認班機,避免預定飛行的班機時間因為某些因素而有調整。

關鍵字彙與片語

●check (sb) in (替某人)辦理登機手續;(替某人)辦理住房手續
check (sb) out (替某人)辦理退房手續
●departure n.出發;出境
depart for + 地方出發前往某地
例:When are you departing for Tokyo?(你何時出發前往東京?)
●online adv.在網路上,在線上
例:With the convenience of the Internet, you can buy almost anything online.(由於網路的便利,幾乎什麼東西都可以在網路上買到。)
●boarding n.登機
a boarding gate 登機門;a boarding pass 登機證

No comments: