2010/01/01

I’d like to make a reservation for a party of 10 in the name of Neil Henderson我想用尼爾˙漢德森的名字預訂10人的位子

對話
Danny:Jameson’s, Danny speaking. How may I help you?
丹尼:詹森餐廳,您好,我是丹尼。請問需要什麼服務嗎?
Neil:Hello, I’d like to make a reservation for a party of 10 under the name of Neil Henderson for Friday at 7:00 p.m.
尼爾:你好,我想用尼爾˙漢德森的名字預訂10人的位子,時間是星期五晚上7時。
Danny:If you’ll hold on a second, I’ll just check if there’s anything available.
丹尼:請您稍後,我查查看是否還有位子。
Neil:Sure. No problem.
尼爾:好的,沒問題。
Danny:I’m afraid we’re fully booked until 9:00 p.m. Do you still want to make a reservation?
丹尼:很抱歉,我們直到晚上9時都預約客滿。請問您還要訂位嗎?
Neil:I’ll have to think about it and call you back.
尼爾:我得先想一下再回電給你。

本篇關鍵句

你也可用以下較為簡單的講法:
例:My name is Neil Henderson. I would like to book a table for 10 (people).(我的名字是尼爾˙漢德森。我想訂一桌10人的位子。)
另外,訂位時你可能會有一些特殊要求或疑問:
例:I would like to be seated by the window.(我要靠窗的位置。)

關鍵字彙與片語

●reservation n.預訂
make a reservation 預訂
例:I would like to make a reservation for a table for four for Thursday evening, please.(我想要預訂星期四晚上4個人的位子,麻煩您。)
●party n.一夥人;派對
a party of +數字 一行共若干人
=a group of +數字
例:Do you still have seats available for the performance tonight? It’s for a party of 25.(請問你還有今晚表演的座位嗎?我們一行共有25個人。)
●under the name of sb 登記在某人的名下
●be fully booked 預訂滿的=be booked up

No comments: