2010/01/25

I'd like to have my laundry collected, please. 我有送洗衣服要請你們來收,麻煩你

對話
Nancy:Hello, Front Desk. What can I do for you?
南茜:櫃檯,您好,請問有什麼需要服務的嗎?
Cleo:I'd like to have my laundry collected, please.
克莉歐:我有送洗衣服要請你們來收,麻煩妳。
Nancy:Have you put it in the proper bag and filled out the information on the card?
南茜:請問待洗衣物是否放進要送洗的袋子,並填好卡片上的資料了嗎?
Cleo:Yes, I have.
克莉歐:有的,都弄好了。
Nancy:OK, just leave it beside the bed, and our staff will collect it shortly. It should be returned to you before dinner.
南茜:好的,把它留在床邊就好,我們的工作人員待會兒就會去拿。您的衣物應該在晚餐前會洗好送回去給您。
Cleo:Thanks a lot.
克莉歐:多謝妳。

本篇關鍵句

◎I'd like to have my laundry collected, please.我有送洗衣服要請你們來收,麻煩你。
洗滌衣物時常會有一些特殊的需求,以下介紹幾種洗滌注意事項:
.This wool sweater needs to be dry-cleaned.這件羊毛衣要乾洗。
.This silk shirt needs to be washed by hand.這件絲質襯衫要用手洗。

關鍵字彙與片語

◎front desk(飯店)櫃檯
◎laundry n.(待洗、洗好後的)衣物
.do the laundry  洗衣服
◎collect vt.收集;領取
例:I dropped by the post office to collect my mail.(我順道去郵局領取我的信件。)
◎proper a.正確的,適當的
例:Can you show me the proper way to pronounce this word?(你可以告訴我如何正確發這個字的音嗎?)
◎fill out...填寫……(表格等)
=fill in...

No comments: