2010/01/04

I was wondering if it would be possible to change my flight dates.我想知道是否可以更改班機日期。

對話

Eric:Hello NVK Air, Eric speaking. How may I help you?
艾瑞克:NVK 航空,您好,我是艾瑞克。請問您需要什麼服務?
Rita:Hello, I was wondering if it would be possible to change my flight dates. I would like to fly out on December 23 instead of December 28.
瑞塔:你好,我想知道是否可以更改班機日期。我想取消12月28日的班次,改搭12月23日的。
Eric:Do you have your confirmation number at hand?
艾瑞克:您手邊有訂位號碼嗎?
Rita:Yes, it’s NH56QT.
瑞塔:有的,NH56QT。
Eric:I’m afraid all the seats on that date are fully booked. Would you like me to put you on the waiting list?
艾瑞克:很抱歉,當天的班機都訂滿了。您希望我將您排在候補名單上嗎?
Rita:That’s too bad. Yes, alright. Please put me on the waiting list.
瑞塔:真是糟糕。好吧,就這樣做吧。請將我排在候補名單上。

本篇關鍵句

◎I was wondering if it would be possible to change my flight dates.
我想知道是否可以更改班機日期。
當你需要改日期,除了以上關鍵句,你也可以說:
例:I need to fly on a different day.(我需要改搭機的日期。)
.I would like to leave / return on + 日期 + instead of + 日期.我要改在……出發/回來,而非/替代……。

關鍵字彙與片語

◎flight n.班機
例:Due to the bad weather, my flight was delayed. (因為天候不佳,我的班機誤點了。)
◎confirmation n.確認;證實
◎at hand 在手邊,在附近
例:I always keep my electronic dictionary at hand.(我都把我的電子辭典帶在身邊。)
◎a waiting list 候補名單
.put sb on the waiting list
將某人排在候補名單上

No comments: