2010/01/05

I'd like to book a round-trip ticket to Hong Kong on Asia Air, please.麻煩妳,我想訂一張亞洲航空到香港的來回機票

對話
Nancy:NVK Travel, Nancy speaking. How can I help you?
南茜:NVK 旅行社,我是南茜。我能如何為您效勞呢?
Celia:Hello, I'd like to book a round-trip ticket to Hong Kong on Asia Air, please.
西莉亞:妳好,麻煩妳,我想訂一張亞洲航空到香港的來回機票。
Nancy:What are your travel dates?
南茜:您搭機的日期是什麽時候?
Celia:I'd like to leave on November 5 and come back on November 15.
西莉亞:我想在11月5日出發,11月15日回來。
Nancy:And what class will you be flying?
南茜:您想搭哪一種艙位?
Celia:I'd like to fly business class, please.
西莉亞:我想坐商務艙,麻煩妳。

本篇關鍵句

◎I'd like to book a round-trip ticket to Hong Kong on Asia Air, please.
麻煩妳,我想訂一張亞洲航空到香港的來回機票。
關於訂機票還有以下幾句可使用:
例:I'd like to reserve a seat to New York.
(我想預訂一個去紐約的座位。)
例:Do you have a flight to Tokyo departing at about 8:00 p.m. next Friday?
(你們下星期五晚上8點左右有飛往東京的班機嗎?)
機位依價位分3等級:first class(頭等艙)、business class(商務艙)、economy class(經濟艙),單程票和來回票分別用a one-way ticket和a round-trip ticket表示。
例:I'd like a one-way / round-trip ticket to Vancouver.
(我要一張到溫哥華的單程/來回機票。)
訂機位時,可能會提出下列疑問:
例:Is it a direct flight, or do I have to change planes?(是直航的班機嗎,還是我需要轉機?)

關鍵字彙與片語

◎book vt. 預訂
.book a room / seat / table
 預訂房間/座位/桌位
例:I'd like to make a reservation for a table for six for eight o'clock tonight.(我想預訂一個今晚8點6人坐的桌位。)

No comments: