2010/02/09

My luggage was delayed. 我的行李被延誤了

對話
Nina:Asia Airways, Baggage Services, Nina speaking. How may I help you?
妮娜:亞洲航空,行李服務處,您好,我是妮娜。請問您需要什麼服務?

Jack:Hello, my name is Jack Hathaway. I traveled from Singapore to Taiwan on flight AR501, and my luggage was delayed. I was wondering when it will be sent to me.
傑克:妳好,我是傑克?海瑟威。我搭新加坡飛台灣的AR501班機,我的行李被延誤了。我想知道我的行李何時會送到我這兒。
Nina:Hold on, let me check for you. Yes, it arrived this morning, and it’s already on its way to you.
妮娜:請稍候,我為您確認。有的,您的行李今早抵達,已經在送到您那兒的路上了。
Jack:What time will it arrive?
傑克:請問什麼時候會到?
Nina:It should be there by 4:00 p.m. We’re sorry for the inconvenience.
妮娜:應該4點前會到。造成您的不便我們甚感抱歉。
Jack:That’s alright.
傑克:沒關係。

本篇關鍵句

◎My luggage was delayed. 我的行李被延誤了。
當下機後在旋轉輸送帶找不到行李時,一般會到行李提領處詢問。以下為實用句子:
例:Have you found my luggage / baggage?(你們找到我的行李了嗎?)
例:When will my luggage / baggage arrive?(請問我的行李何時會到達?)
例:My luggage / baggage is missing.
=My luggage / baggage is lost.(我的行李不見了。)

關鍵字彙與片語

◎baggage n.行李(集合名詞,不可數)
例:Your carry-on baggage is too big. I’m afraid you have to check it in.(您的隨身行李太大了。很抱歉您必須拖運。)
◎delay vt. 耽誤,耽擱;延遲
例:The flight was delayed due to the bad weather.(由於天候不佳造成班機誤點。)
◎be on the / its / sb’s way to…在到/前往……的路上/途中

No comments: