2010/02/21

I saw your ad in the newspaper about an apartment for rent. 我在報紙上看到妳刊登有間公寓要出租的廣告

對話:
Rachel:Hello, can I speak to Ms. Thomas?
瑞秋:您好,請問湯瑪士 小姐在嗎?
Karen:Yes, this is she.
凱倫:是的,我就是。
Rachel:I saw your ad in the newspaper about an apartment for rent.
瑞秋:我在報紙上看到妳刊登有間公寓要出租的廣 告。
Karen:Yes, that’s right. It’ll be available at the end of the month.
凱倫:是的,沒錯。月底就可以出租了。
Rachel:Can I make an appointment to take a look at it sometime this week?
瑞秋:這個星期我可以約個時間過去看看嗎?
Karen:Sure, no problem.
凱倫:好的,沒問題。

本篇關鍵句

●I saw your ad in the newspaper about an apartment for rent.
我在報紙上看到妳刊登有間公寓要出租的廣告。
當你要租屋,以下為實用句子:
例:Is the apartment furnished?(這間公寓有附家具嗎?)
例:Does the apartment come with an air conditioner and refrigerator?(請問公寓有附冷氣和冰箱嗎?)
例:Are utilities included in the rent?(租金有含水電費嗎?)
例:Is a deposit required?(需要付訂金嗎?)

關鍵字彙與片語

●ad n.廣告(= advertisement)
place / put an ad in the newspaper 在報紙上登廣告
例:I’m calling to ask about the ad you put in the local newspaper.(我打來詢問你們刊登在本地報紙的廣告。)
●rent n.出租
例:That house is not for sale. It's for rent.(那棟房子只租不賣。)
●appointment n.約會,約定

No comments: