2010/02/25

I want to change my cell phone calling plan to a cheaper one. 我想將我的手機費率改成便宜一點的

對話
Sam:Hello, K-Telecom, Sam speaking. How may I help you?
山姆:K電信公司,您好,我是山姆。請問您需要什麼服務?
Bill:Hello, I want to change my cell phone calling plan to a cheaper one. My cell phone number is 0911-222-333, and I'm currently paying NT$988 a month.
比爾:你好,我想將我的手機費率改成便宜一點的。我現在的月租費是988元。我的手機號碼為0911-222-333。
Sam:Let me check your itemized bills. There's a calling plan for NT$588 a month that might suit you quite well. If you choose this plan, you can get 120 free text messages and 50 free minutes. If you want more free minutes, there are slightly more expensive calling plans.
山姆:我查一下您的帳單明細。月租費588元的專案可能比較適合您。若您選擇此方案,可享免費發送120則簡訊及50分鐘的免費通話費。若您希望享有更多的免費通話分鐘數,我們也有稍微貴一點的費率專案。
Bill:OK, I'll think about it and get back to you.
比爾:好的,我考慮一下再回覆給你。
Sam:Sure, no problem.
山姆:好的,沒問題。

本篇關鍵句

●I want to change my cell phone calling plan to a cheaper one.
我想將我的手機費率改成便宜一點的。
若要調整手機費率或有問題詢問電信業者,可參考以下句子:
例:What is the monthly rate for this calling plan?(這個手機方案的月租費是多少?)
例:I would like to choose the prepaid calling plan.(我想要選擇手機預付方案。)

關鍵字彙與片語

●itemized a.逐項的
●suit vt.適合
例:We offer customized service to suit your needs.(我們提供客製化服務來滿足您的需求。)
●slightly adv.稍微,略微

No comments: