2010/02/12

Do you have breakdown coverage with us? 您有保我們公司的汽車車體損失險嗎

對話
Danny:Burt's Auto Rescue. How may I help you?
丹尼:伯特汽車救援服務。請問有什麼需要我效勞的嗎?
Adam:Hello, my name's Adam Parks. My car broke down. I need some assistance right away.
亞當:你好,我是亞當派克。我的車子拋錨。我現在需要道路救援。
Danny:Sir, do you have breakdown coverage with us?
丹尼:先生,您有保我們公司的汽車車體損失險嗎?
Adam:Yes, I do.
亞當:有,我有保。
Danny:OK, tell me where you are, and I'll send some assistance over right away.
丹尼:好,告訴我您在哪裡,我會馬上派人過去協助。
Adam:I'm somewhere along Constitution Avenue downtown.
亞當:我在市中心憲章大道上的某個地方。

本篇關鍵句

◎Do you have breakdown coverage with us?您有保我們公司的汽車車體損失險嗎?
˙一般汽車保險公司所包含的道路救援服務項目有:
towing service(拖吊服務)
roadside assistance(道路救援服務)
˙當你的車子發生問題時,這時你可以說明自己遇到的情況:
My car broke down, and I 'm stuck on the side of the road.(我的車子故障了,我被困在路邊。)

關鍵字彙與片語

◎rescue n & vt.援救
例:The fire fighter rescued a little girl from the burning building.(這位消防隊員從失火的建築物中救出一個小女孩。)
◎breakdown n.(車輛)故障
例:Dial this toll-free number if you have a breakdown on the highway.(若你的車在高速公路上拋錨,請撥這支免付費電話。)
◎coverage n.保險項目
例:This surgery is not included in your medical coverage.(這項手術不包括在你的醫療險中。)
*surgery n.手術(不可數)

No comments: