2010/02/18

Could you give me your credit card number and expiration date? 可否告訴我您的信用卡卡號及有效期限

對話
Henry:How would you like to pay for your order, credit card in advance or cash on delivery?
亨利:請問您訂購的商品要怎麼付款—事先刷卡還是貨到付現?
Karl:I think I'll pay by credit card.
卡爾:我想我用信用卡付款好了。
Henry:Is that a Visa or MasterCard?
亨利:請問是用威士卡還是萬事達卡?
Karl:It's a Visa.
卡爾:威士卡。
Henry:Could you give me your credit card number and expiration date?
亨利:可否告訴我您的信 用卡卡號及有效期限?
Karl:The number is 5543789997009912, and the expiration date is November 2013.
卡爾:信用卡卡號是5543789997009912,有效期限是2013年11月。

本篇關鍵句

◎Could you give me your credit card number and expiration date? 可否告訴我您的信用卡卡號及有效期限
以下介紹幾個詢問信用卡資訊的相關問題:
.What is the card holder's name, please?(請問信用卡持卡人姓名是?)
.When was the card issued?(請問這張信用卡何時發卡的?)

關鍵字彙與片語

◎in advance 事先
例:It's better to book the tickets in advance because it is a very popular movie.(這部電影很紅,所以最好事先訂票。)
◎delivery n.交貨;投遞
.cash on delivery
貨到付款(縮寫為 COD)
例:Please send the package to me COD.(請用貨到付款的方式寄這個包裹給我。)
◎expiration n.到期
例:Did you check the expiration date? The milk has already expired.(你有檢查有效期限嗎?牛奶已經過期了。)

No comments: