2010/02/13

I'd like to report a fire at my next-door neighbor's house. 隔壁鄰居家失火了,我要報火警

對話
Rick:San Francisco Fire Department.
瑞克:舊金山消防局,你好。
Bob:Hello, I'd like to report a fire at my next-door neighbor's house. I can see smoke coming from their kitchen window.
鮑伯:你好,隔壁鄰居家失火了,我要報火警。我可以看見煙從他們家廚房窗戶冒出來。
Rick:Can you give me the address, please?
瑞克:你可以給我住址嗎?
Bob:It's 56 Roland Street.
鮑伯:羅倫街56號。
Rick:OK, a team of fire fighters will be there as soon as possible.
瑞克:好的,一組消防隊員會盡快趕過去。
Bob:Thank you.
鮑伯:謝謝你。

本篇關鍵句

◎I’d like to report a fire at my next-door neighbor’s house.隔壁鄰居家失火了,我要報火警。
打電話報火警時,一定要清楚告知消防員火場位置,如果不知道地址,也要告訴對方火場附近的地標、或是位在那條路的交叉路口等。以下為實用句型:
.There is a fire in my neighborhood. I live on 56 Rosa Road.(我家附近失火了。我家住在蘿莎路56號。)
.First Department Store is on fire. There are many people trapped in the building.(第一百貨公司失火了。有很多人被困在裡面。)

關鍵字彙與片語

◎report vt.舉報;告發
例:I would like to report a theft. My car has been stolen.(我要報竊盜案。我的車被偷了)
例:We should report the suspect to the police.(我們應該將那個嫌犯通報警方。)
◎immediately adv. 立刻,馬上
例:Jason asked you to call him immediately after you finished the meeting.(傑森叫你開完會後馬上打電話給他。)

No comments: