2010/02/10

I need an ambulance. 我要叫救護車

對話
Brian:Hello, operator? I need an ambulance.
布萊恩:接線生嗎?我要叫救護車。
Operator:OK. Can you tell me where you are, and what number youre calling from?
接線生:好的。你可以告訴我你的位置,還有你的電話號碼嗎?

Brian:I'm at 18 Thornton Boulevard, and the number here is 445-6642.
布萊恩:我在索頓大道18號,這裡的電話是445-6642。
Operator:Please tell me your name, the name of the injured person, and the details of the injury.
接線生:請告訴我你的名字、傷患的名字,以及患者傷勢的詳細情形。
Brian:My name is Brian Smith, and my friend Lily Lancer fell down the stairs. I'm worried she may have broken her leg.
布萊恩:我是布萊恩?史密斯,我的朋友莉莉˙藍斯從樓梯上摔下來。我擔心她可能摔斷了腿。
Operator:OK. Try to remain calm and an ambulance will be there shortly.
接線生:好的。請儘量保持鎮靜,救護車很快就會到。

本篇關鍵句

◎I need an ambulance. 我要叫救護車。
遇到緊急狀況要叫救護車時,以下補充一些可能用到的例句:
例:Someone was hit by a car.
=Someone was run down by a car.
(有人被車撞到了。)
例:My wife had / is having a heart attack.(我老婆心臟病發作。)

關鍵字彙與片語

◎ambulance n. 救護車
◎injured a. 受傷的
例:Over two hundred people were seriously injured in the train accident. (有兩百多名乘客在火車事故中受到重傷。)
◎remain vi. 保持(之後接名詞或形容詞作補語)
例:When I asked her why she was angry, my girlfriend just remained silent.
(當我問女友為何生氣時,她只是保持沈默。)

No comments: