2010/02/04

I was wondering if you could send me a copy of your spring catalogue. 不知道妳能否寄給我一份你們的春季型錄

對話
Pamela:Hello, Laura Ashborn’s, Pamela speaking. How may I help you?
潘蜜拉:蘿拉?艾斯朋公司您好,我是潘蜜拉。請問有什麼能為您服務的嗎?
Susan:Hello, I was wondering if you could send me a copy of your spring catalogue.
蘇珊:妳好,不知道妳能否寄給我一份你們的春季型錄。
Pamela:Sure, if you could give me your name and address, I’d be happy to mail it to you.
潘蜜拉:當然,如果妳給我您的名字和電話,我很樂意郵寄一份給您。
Susan:Please send it to 11 Leyton Grove, Niagara Falls, New York 13415, and address it to Susan Parker.
蘇珊:請寄到紐約州尼加拉瓜瀑布區,立頓林園街11號,郵遞區號13415,收件人是蘇珊?派克。
Pamela:Sure, you will receive it by next week.
潘蜜拉:沒問題,您下星期前就會收到了。
Susan:Thank you.
蘇珊:非常感謝妳。

本篇關鍵句

●I was wondering if you could send me a copy of your spring catalogue.
不知道妳能否寄給我一份你們的春季型錄。
若你希望某家公司寄型錄給你,你可以這麼說:
例:I’m very interested in your products. Could you send me a
copy of your latest catalogue?(我對你們的商品很感興趣。能否請你寄一份你們最新的型錄給我?)
例:I’d like to join your mailing list for your annual e-catalogue.(我希望能加入你們的郵寄名單,收到你們的年度電子型錄。)

關鍵字彙與片語

●catalogue n.(商品)型錄;
目錄(= catalog)
例:I browsed through the jewelry store’s catalogue and ordered a necklace for my mom.(我瀏覽了一下珠寶店的型錄,然後訂了一條項鍊給我媽媽。)
●address n.地址 & vt.在(信封、包裹等)上寫姓名地址;致函

No comments: