2010/02/24

Hello, I'd like to get a new cell phone number. 妳好,我想要申辦一個新手機門號

對話
Mandy:Hello, AT&H, Mandy speaking. How may I help you?
曼蒂:您好,AT&H,我是曼蒂。有什麼能為您效勞的嗎?
Julie:Hello, I’d like to get a new cell phone number.
茱莉:妳好,我想要申辦一個新手機門號。
Mandy:Have you checked out our website about the kinds of service plans on offer?
曼蒂:您有到我們網站看過我們提供的服務項目了嗎?
Julie:Yes, I have a rough idea of what I’d like.
茱莉:有,我大概知道我想要辦哪一種的。
Mandy:Well, you can either come to one of our stores to sign up for service or do so online.
Once you’ve done that, you can choose from the free phones available or get an upgrade. We will then provide you with a selection of numbers you can choose from.
曼蒂:好,您可以到我們任何一家門市申辦門號服務或是在網路上辦理。
當您辦好之後,可以選擇一支我們提供的免費手機,或是手機升級。然後我們會提供一些門號讓您選擇。
Julie:I see. Thank you.
茱莉:我了解了。謝謝妳。

本篇關鍵句

●Hello, I'd like to get a new cell phone number.
妳好,我想要申辦一個新手機門號。
打電話詢問服務人員申辦門號的細節時,以下為一些實用的句子:
˙Do I have to sign a two-year contract?(我須簽兩年約嗎?)
˙Is sending text messages free?
(傳簡訊是免費的嗎?)

關鍵字彙與片語

●on offer 提供的;供使用的
例:The package on offer includes access to the health center and swimming pool.
(我們提供的方案包括健身中心和游泳池的使用。)
●rough a.粗略的;大概的
例:Could you give me a rough picture of what's going on here?
(你能大概向我描述一下這裡發生了什麼事嗎?)
●upgrade vt.升級

No comments: