2010/02/16

I'd like to report a lost credit card. 我信用卡要辦掛失

對話
Emma:Hello, I’d like to report a lost credit card.
艾 瑪:妳好,我信用卡要辦掛失。
Tina:OK. Can I have your name and ID number, please?
堤娜:好,可以請您告訴我姓名和身分證號碼嗎?
Emma:My name is Emma Jones, and my ID number is A122446609.
艾瑪:我的名字是艾瑪?瓊斯,身分 證字號是A122446609。
Tina:When did you notice the card was missing, and can you confirm what your last purchase was?
堤娜:您什麼時候發現卡片遺失的?還有可以請您確認 最後一次購物是買什麼嗎?
Emma:I couldn’t find it this morning, and I used it last night to pay for my groceries.
艾瑪:我是今天早上找不到信用卡的,我昨晚還有用來買食品雜貨。
Rita:OK, I’ve canceled it for you. A new credit card will be sent to you within five working days.
堤娜:好,我已經替您註銷這張卡片。新的信用卡會在5個工作天內寄出。

本篇關鍵句

◎I’d like to report a lost credit card.我信用卡要辦掛失。
當您發現信用卡遺失,要向申請銀行掛失,這時除了上述關鍵句,你還可以 說:
.I want to report the loss of my credit card. (我想要掛失我的信用卡。)

關鍵字彙與片語

◎report vt.通報
例:Don’t forget to report your change of address to the insurance company.(別忘了向保險公司通報地址變更。)
◎ID number身分證字號
◎notice vt.注意到;察覺
例:Have you noticed the change in John after he started dating Rachel?(你有注意到約翰開始和瑞秋交往以後的改變嗎?)
◎missing a.找不到的
◎purchase n.購買(的東西)
例:If there are any problems, you can return your purchase within seven days.(如果有任何問題,你可以在購物7天內退貨。)

No comments: