2009/11/23

Is there anything else I can help you with?還有任何其他事我可以效勞的嗎?

對話
Cindy:Good morning, Sleep Tight All Night, Cindy speaking.
辛蒂:早安,這裡是整夜好眠公司,我是辛蒂。
Macy:Hello, I just saw an advertisement for your beds on television, and they look so comfortable. I was wondering what your operating hours are.
梅西:妳好,我剛在電視上看到一個貴公司有關床的廣告,那些床看來真舒服。我想知道貴公司的營業時間。
Cindy:We are open from 9:00 a.m. to 9:00 p.m. seven days a week. Is there anything else I can help you with?
辛蒂:本公司營業時間為每星期7天,早上9點到晚上9點。還有任何其他事我可以效勞的嗎?
Macy:Could you recommend what kind of bed would be suitable for someone who has sleeping problems?
梅西:妳能不能推薦哪種床適合有睡眠問題的人?
Cindy:You really have to come in and try a few out for yourself. I'm sure our salespeople can offer you more advice when you get here.
辛蒂:您真得過來這兒親自試躺看看才知道。我確信您蒞臨本公司時,我們的銷售員能給您更多建議。
Macy:OK, thanks. I think I'll go over at noon.
梅西:好的,謝謝。我想我中午會過去一趟。

本篇關鍵句

◎Is there anything else I can help you with?還有任何其他事我可以效勞的嗎?
回答完客人來電詢問的產品事項後,會進一步詢問客人是否還有其他問題,另還可用下句表示:
例:Feel free to ask me if you have any questions.(若有任何問題,請儘管問我。)

關鍵字彙與片語

◎sleep tight睡個好覺
◎advertisement n.廣告(簡寫為ad)
例:John placed an ad in the newspaper to sell his used car.(約翰在報上登廣告賣他的二手車。)
◎recommend vt.推薦;建議
例:The teacher recommended the book to his students.(老師把那本書推薦給他學生看。)

No comments: