2009/11/26

I hope I have been of some assistance.希望我有幫上忙

對話
Irene:Hello, is this the Technical Service Department?
艾琳:你好,請問這裡是技術服務部嗎?
Andrew:Yes, how may I help you, madam?

安德魯:是的,請問需要什麼協助呢,女士?
Irene:I bought a dishwasher from your company last weekend, but it keeps making funny noises, and a red light keeps coming on. Could you help me?
艾琳:我上周末跟貴公司買了一台洗碗機,但是它一直發出怪聲,而且有個紅燈一直閃。你可以幫忙嗎?
Andrew:It sounds like there’s a problem with how you loaded the dishwasher. If you refer to page three of the user manual, there are instructions for loading the dishwasher.
安德魯:您的問題聽起來好像跟把碗盤放進洗碗機的方式有關。若您參考本產品使用手冊第3頁,裡面有放進碗盤的說明。
Irene:Thanks a lot. I will take a closer look at the manual.
艾琳:多謝。我會仔細查看手冊。
Andrew:No problem, I hope I have been of some assistance.
安德魯:沒問題,希望我有幫上忙。

本篇關鍵句

◎I hope I have been of some assistance. 希望我有幫上忙
assistance也可以用help代替:
I hope I have been of some help.
希望我有幫上忙。
I hope I have helped you solve your problem.
希望我有幫你解決問題。

關鍵字彙與片語

◎assistance n.幫助
assist sb in + V-ing 協助某人從事……
◎technical a.技術性的
例:If you buy our software, we will provide technical assistance to help you train your staff.
(如果購買我們的軟體,我們將提供技術支援協助您訓練員工。)
◎make noise 發出聲音,製造噪音
例:Don’t make so much noise! The baby is asleep.
(別製造這麼多噪音!寶寶在睡覺。)
◎load vt. 把……裝入/裝進

No comments: