2009/11/13

I’ll give him the message as soon as he gets home.

課文
Maggie:Hello, this is Maggie. Can I speak to David, please?
瑪姬:妳好,我是瑪姬。請問大衛在嗎?
Ellen:I’m afraid he’s at soccer practice. Do you want to leave a message?
艾倫:恐怕他現在正在練足球。妳要留言嗎?
Maggie:Yes, can you tell him that tonight’s study group will be held at Lisa’s house instead of mine?
瑪姬:是的,可以請妳轉告他今晚的讀書會地點改在麗莎家,而不在我家嗎?
Ellen:Sure, I’ll let him know.
艾倫:沒問題,我會告訴他。
Maggie:It’s really important that he gets the message. I wouldn’t want him to flunk his math test tomorrow.
瑪姬:這真的很重要,請務必讓他知道這個訊息。我不希望他明天的數學考試沒通過。
Ellen:Sure, I’ll give him the message as soon as he gets home.
艾倫:好的,他一回家我就會告訴他這個留言。

單字片語

●I’ll give him the message as soon as he gets home.(他一回家我就會告訴他這個留言。)
為了讓來電者放心,可以如關鍵句所述「一回家就告訴他」,向他保證會「儘快」轉達留言給對方。你還可以使用以下說法:
I’ll make John call you back as soon as he gets into the office.(約翰一進辦公室,我就會請他回電給你。)

關鍵字彙與片語

●practice n.練習,訓練
bat vi.揮棒
例:We often do some batting practice before our baseball games.(我們在棒球比賽前通常都會先練習揮棒。)
●flunk vt.沒通過(考試)
例:If Cindy flunks chemistry again, she might get thrown out of school.(如果這次辛蒂化學再不及格,她可能會被退學。)

No comments: