2009/11/24

Hey, listen, I’ve got to run.嘿,聽著,我得走了

對話
Jenna:Hello, Nancy?It's Jenna here. Hey, I was wondering if you and Ken would like to go to David's birthday party next week?
珍娜:嗨,萳西嗎?我是珍娜。嘿,我在想妳跟阿肯下星期想不想去大衛的生日派對?

Nancy:Oh sure, that would be great.
萳西:喔,當然,那很好。
Jenna:It's on Friday night, and it'll be held at Nino's. Do you need the address?
珍娜:星期五晚上,生日派對會在尼諾家舉行。妳需要地址嗎?
Nancy:Hey, listen, I've got to run. I have a meeting in a minute. Could you give me the details later?
萳西:嘿,聽著,我得走了。我待會有會要開。妳晚點再跟我講細節好嗎?
Jenna:Sure, no problem.
珍娜:當然,沒問題。
Nancy:OK, bye!
萳西:好,再見!

本篇關鍵句

◎Hey, listen, I’ve got to run.嘿,聽著,我得走了。
當你與某人正在講電話,突然想到你有事得先掛電話,除了用 "I've got to run." 外,也可說 "I've got to go."。此外,還可這麼說:
I have to get going. Can I call you back later?(我必須走了。我能晚點再打給你嗎?)
比較婉轉、禮貌的說法是:
Would you mind if we talked about this later? I've got something to see to.(你介意我們晚點討論這件事嗎?我有事要處理。)

關鍵字彙與片語

◎hold vt. 舉辦╱舉行(三態:hold, held, held)
例:The commencement ceremony will be held in the auditorium.=The commencement ceremony will take place in the auditorium.(畢業典禮將會在禮堂舉行。)
commencement n. 畢業典禮(=commencement ceremony)
◎address n. 地址
◎in a minute一會兒後╱待會
in+一段時間  一段時間之後
例:The plane is going to take off in 10 minutes.(飛機再10分鐘就要起飛了。)

No comments: