2010/07/28

Man ’forgot’ expired license for 30 years 男子忘記駕照逾期達30年

 ◎羅彥傑
An Ontario man charged with driving without a license said he has not had a license in 30 years because he forgot to renew it.
一名被控無照駕駛的安大略省男子表示,他30年來都沒有駕照,是因為他忘記換新照。
Bruce Newton, 73, of Innisfil, said he did not have the money to pay for his license renewal in 1980, so he decided to wait and eventually just forgot, The (Toronto) Star reported Tuesday.
73歲、印尼斯菲鎮的布魯斯.紐頓說,他在1980年時沒有錢支付駕照換新費用,所以他決定等一等,最後就忘了,(多倫多)星報週二報導說。
Newton, who continued to drive for 30 years, was found out by police May 22 when he was pulled over for a minor traffic offense.
持續開車30年的紐頓,5月22日因為一個輕微的交通違規事故遭路邊攔停,才被警方揭發此事。
"I meant to renew it, but at first I couldn’t afford it and after a while, I never really thought about it, I just kind of forgot," he said. "I was just old and stupid, I guess."
「我原本打算要換照,但一開始我負擔不起,而且過了一段時間,我真的從來沒想過此事,我就是忘了,」他說。「我就是又老又笨,我猜。」
Newton, who was charged under the Highway Traffic Act with driving without a license, said he is working on obtaining a new license, but he will have to start over with a beginner’s permit.
因無照駕駛而被依照「公路交通法」告發的紐頓說,他正努力取得新照,但他將必須用新手駕駛許可證重新開始。
He is due to appear in court in August.
他預計8月出庭。
新聞辭典
pull over:片語,把(車子)駛向路邊。例句:Once the vehicle did pull over, the driver was taken into custody.(等到這輛車一停靠路邊,駕駛人便遭到收押。)
find out:片語,查出…罪行,揭發出。例句:If you pretend, you may be found out.(如果你作假,有可能會被揭露的。)
start over:片語,重新開始。例句:I am starting over, trying to rebuild my own self-esteem.(我正在重新開始,設法恢復我的自尊心。)

No comments: