2009/12/01

I need to book a meeting room…我需要預訂一間會議室……

對話
Rache:Hello, is that Janet? It's Rachel from Human Resources.
瑞秋:妳好,是珍妮特嗎?我是人資部的瑞秋。
Janet:Hello, Rachel. What can I do for you?
珍妮特:妳好,瑞秋。有什麼我能幫妳的?
Rachel:I need to book a meeting room for Tuesday, October 5 from 3:00 pm to 5:00 pm.
瑞秋:我需要預定一間會議室,時間是10月5日星期二下午3點到5點。
Janet:OK, let me just check to see if there are any meeting rooms available on that day. You're in luck. There's one left.
珍妮特:沒問題,讓我查查看那天是否有會議室可供使用。妳真幸運。還剩一間。
Rachel:That's great! I also need a projector for the meeting.
瑞秋:那太棒了!開會時我還需要一台投影機。
Jane:Sure, that should be no problem.
珍妮特:當然,應該沒問題。

本篇關鍵句

◎I need to book a meeting room...
我需要預訂一間會議室……
book作動詞用時,表「預訂」,一般可指預訂「餐廳桌位、飛機等交通工具的座位、飯店房間」等,其用法如下:
例:I'd like to book a table for four for seven o'clock tonight.(我想預訂一張4人座桌位,時間是今晚7點。)
.不可使用介詞at,否則語意就變成7點才去預訂。
例:I'd like to book a round-trip ticket to Tokyo, please.(麻煩你,我想預訂到東京的來回機票。)

關鍵字彙與片語

◎available   a.可得到的;
現有的;(人)有空的
例:Tickets to the musical are available free of charge.(這齣歌劇有免費的票可提供。)
例:Is this jacket available in a larger size?(這件夾克有大一點的尺寸嗎?)
◎be in luck 走運,運氣好(= be lucky)
.be out of luck
運氣很差(= be unlucky)

No comments: