2010/02/14

Officer, I've been burglarized! 警察先生,我家遭小偷了

課文
Ned:Hello, San Diego Police Station.
奈德:聖地牙哥警察局,你好。
Carla:Officer, I've been burglarized! I arrived home after work to find my house broken into. When I went in, everything was a big mess.
卡拉:警察先生,我家遭小偷 了。我下班回到家發現家裡被闖空門。我一進門就看到裡面一團亂。
Ned:Are you still on the premises now, ma'am?
奈德:請問妳現在還在現場嗎,女士?
Carla:No, I heard someone walking around, so I left immediately. I'm at a neighbor's house.
卡拉:沒有,因為我聽到 有人在走動,所以馬上離開了。我目前在鄰居家。
Ned:OK. Please don't reenter your house until a police officer arrives. Can you tell me your address?
奈德:好的,在員警抵達前請不 要再進入妳的房子。可以告訴我妳的住址嗎?
Carla:Yes, it's 12 Dale Farm Road.
卡拉:好的,地址是代 爾農場路12號。

本篇關鍵句

◎Officer, I’ve been burglarized!警察先生,我家遭小偷了。
遇到緊急狀況要報警時,以下為其他常用的句子:
例:Officer, there has been a car accident.(警察先生,這裡發生車禍了。)
例:Officer, my car has been stolen.(警察先生,我的車被偷了。)

關鍵字彙與片語
◎burglarized vt. 破門進入行竊
例:My apartment was burglarized when I was away on vacation.(在我度假時家裡遭了小偷。)
◎break into……闖入……
例:Lucy was scared to death when she found that somebody had broken into her house.(露西發現有人闖入她家時嚇壞了。)
◎mess n. 一團亂
例:My brother's room is in such a mess that you can't see the floor.(我弟弟的房間亂到連地板都看不到。)
◎reenter vt. 再進入,重新進入

No comments: