2010/01/09

I'd like to make an appointment for a manicure for tomorrow, please. 我想要預約明天修指甲,麻煩妳

對話
Emily:Rachels Beauty Parlor, Emily speaking.
愛蜜莉:瑞秋美容院,您好,我是愛蜜莉。
Kim:Hello, I'd like to make an appointment for a manicure for tomorrow, please.
小金:妳好,我想要預約明天修指甲,麻煩妳。
Emily:Will you be going for our express or luxury manicure?
愛蜜莉:請問您要快遞型還是豪華型的修指甲服務?
Kim:I'd like a luxury manicure, please.
小金:我想要豪華型的,麻煩妳。
Emily:And what time would you like to come in? We have a 3:00 p.m. and a 5:00 p.m. slot available.
愛蜜莉:請問您想要幾點過來?我們下午3時和5時的時段都有空。
Kim:I'd like the 5:00 p.m. slot. Thank you.
小金:我想要5時那時段。謝謝。

本篇關鍵句

●make an appointment for+某服務(+for+時間)
預約(……時間)做……服務
例:I would like to make an appointment for a manicure / pedicure for nine o'clock tomorrow morning.(我想要預約明天早上9時修手指甲╱修腳趾甲。)
◎manicure n.修手指甲
◎pedicure n.修腳趾甲
例:I would like to make an appointment for a facial for around 7:00 p.m. tonight.(我想要預約今晚7時左右做臉。)
◎facial n.臉部美容按摩

關鍵字彙與片語

●a beauty parlor(女子)美容院
◎barbershop n.(男子)理髮院
◎a hair parlor 理髮廳
●express a.快速的
例:Im taking the express train to London, which will take less than an hour.(我要搭特快車到倫敦,不用1個小時就到了。)
●slot n.時段;投幣孔
◎time slot(電視、廣播)播放時段
例:To buy a ticket, put a $1 coin in the slot and push this button.(要買票的話,在這個投幣孔投入1美元硬幣,然後按這個按鈕。)

No comments: